تحقیق سيستم گرمايش از کف

دسته بندي : عمومی و استخدامی » گوناگون
تحقیق سيستم گرمايش از کف

فرمت فایل : ورد- word
قابل ویرایش
تعداد صفحات : 7 صفحه

بخشی از متن :

گرمايش از كف
گرمایش از کف به عنوان یکی از روش های نوین در جهان شناخته شده و به عنوان راحت ترین، سالم ترین و طبیعی ترین روش برای گرمایش خانه شناخته می شود.سیستم گرمایش از کف امروزه در تمام جهان به سایر سیستم های گرمایشی مانند رادیاتور و یا فن کوئل، در خانه های مسکونی، کارخانه ها و سوله های صنعتی ترجیح داده می شود.
سیستم گرمایش از کف می تواند ۲۵ تا ۳۰ درصد در مقایسه با سیستم های گرمایشی متداول مانند رادیاتور و یا فن کوئل در مصرف انرژی صرفه جویی کند. دلایل این صرفه جویی عبارتند از :
۱- تبادل کم دما بین کف و دیوارهای سرد
۲-سطح تابشی بسیار بزرگ (به اندازه مساحت فضای مورد گرمایش)
۳-دمای پایین آب در حال گردش در سیستم گرمایش از کف (بین ۳۵ تا ۵۰ درجه سانتی گراد)
سیستم گرمایش از کف در سالهای اخیر، در کشورهای اروپایی و آمریکا بسیار متداول شده است و دلیل این گسترش روزافزون بهینه بودن مصرف انرژی، توزیع یکسان گرما در تمامی سطح و فضا و دوری از مشکلات موجود در سایر روش ها ، به عنوان مثال سیاه شدن دیوارها، گرفتگی و پوسیدگی لوله ها و… می باشد.
به طور کلی سه نوع روش گرمایش از کف موجود است:
1-گرمایش با هوای گرم
2-گرمایش با جریان الکتریسیته
3-گرمایش با آب گرم
به دلیل اینکه هوا نمی ‌تواند گرمای زیادی را در خود سیستم گرمایش از کف نگاه دارد روش هوای گرم در موارد مسکونی چندان به صرفه نیست و روش الکتریکی نیز فقط زمانی مقرون به صرفه است که قیمت انرژی الکتریکی کم باشد.در مقایسه با دو روش ذکر شده، سیستم گرمایش با آب گرم ( هیدرولیک) مقرون به صرفه تر و خوشایندتر می باشد. بدین خاطر سالهای متوالی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار گرفته است.
مزایای گرمایش از کف :
۱-آسایش و آرامش در بالاترین حد ممکن
هنگامی که محیط اطراف پا گرم باشد و هوای مورد تنفس گرمای زیادی نداشته باشد حالت بسیار دلپذیری است. سیستم انتقال گرمای گرمایش از کف به سیستم انتقال ایده آل بسیار نزدیک است، گرما به آرامی از کف به سمت سقف منتشر می شود، پای گرم و سر خنک، به سلامت کمک می کند.
۲-ثابت و یکنواختی بودن حرارت در کل فضاها
۳-سبکی وزن سازه، افزایش ارتفاع اتاق ها
به علت استفاده از یک نوع لوله و همچنین حذف عبور لوله های تاسیساتی از روی یکدیگر (که عموماً باعث بالا آمدن کف واحد ها و پر کردن کف در زمان ساخت می شود)، ضخامت پوشش کف به مقدار زیادی کاهش می یابد. این امر ضمن کم کردن وزن ساختمان (و در نتیجه استقامت بیشتر آن) موجب افزایش ارتفاع سقف واحد ها نیز می شود.
۴-صرفه جویی در مصرف سوخت
۵-آزادی عمل در دکوراسیون داخل منزل
در این نوع سیستم گرمایشی، به دلیل نبود رادیاتور فضای بیشتری در اختیار دارید. همچنین نگرانی از نزدیک بودن برخی وسایل مثل تلویزیون به آنها وجود ندارد. این امر به خصوص در واحد های کوچکتر و اتاق خواب های با فضای محدود، ملموس تر است.
۶-هوای پاکیزه تر و خشک نشدن هوا
دسته بندی: عمومی و استخدامی » گوناگون

تعداد مشاهده: 5484 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 7

حجم فایل:17 کیلوبایت

 قیمت: 2,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: