مبانی نظری و پیشینه پژوهش مفاهیم و تعاریف بانکداری اینترنتی

دسته بندي : علوم انسانی » حسابداری

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش مفاهیم و تعاریف بانکداری اینترنتی (فصل دوم) در 69 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری:


بانکداری اینترنتی و تعریف بانک:
بانک ها موسساتی هستند که از محل سپرده های مردم میتوانند سرمایه های لازم را در اختیار صاحبان واحدهای صنعتی، کشاورزی و بازرگانی واشخاص قرار دهند.در حال حاضر عموماً واژه بانک به موسسه ای گفته می شود که مجوز بانکداری داشته باشد.

خدمات بانکی
خدمات بانکي واعتباري: به انواع خدماتي که توسط بانک یاموسسه اعتباري به مشتري ارايه مي شود، اطلاق مي گردد.
انواع خدمات بانکی
خدمات بانکي و اعتباري به دو نوع به شرح زير تقسيم مي شود. « خدمات پايه » و « غير پايه»:
1-خدمات غير پايه: به خدماتي اطلاق مي شود که ارايه آن ها به مشتري، پيش نياز و لازمه ارايه ساير خدمات به وي نيست و يا به ارتباط مشتري با موسسه اعتباري استمرار نمي بخشد. ارايه اين خدمات به مشتري،فقط مستلزم شناسايي اوليه وي توسط موسسه اعتباري و به شرح مذکور در اين دستورالعمل است.
موارد ذيل از جمله مصاديق خدمات غير پايه است:
1-حواله وجوه؛
2-انجام هرگونه دريافت و پرداخت؛
3-خريد و فروش ارز اعم از نقدي، حواله اي، چک مسافرتي ارزي وموارد مشابه؛
4-صدور انواع چک هاي بانکي و چک هاي بين بانکي(چک رمزدار) وپرداخت چک؛
5-خريد و فروش گواهي سپرده(عام و خاص) و ديگر اوراق بهادار.
2-خدمات پایه:خدمات بانکی واعتباری که طبق مقررات ،پیش نیاز ولازمه ارایه خدمات توسط موسسه اعتباری می باشد وارایه آن به مشتری موجب می شود تا وی برای اخذ خدمات مکرر ومتمادی به موسسه اعتباری مراجعه نماید.موارد ذیل از جمله مصادیق این نوع خدمات می باشد:
1-افتتاح انواع حسابهای بانکی
2-اعطای تسهیلات وعملیات لیزینگ
3-عملیات اعتباری اسنادی
4-صدورانواع ضمانت نامه های بانکی وظهرنویسی
5-خرید دین ،وصول باتنزیل اسناد تجاری وبانکی (از جمله بروات ،چک وشفته) وظهرنویسی آن ها6
-اجاره صندوق امانت7
-صدور انواع کارت دریافت وپرداخت(بانک مرکزی ،تصویب نامه قانون مبارزه با پولشویی،1388)

ساختارارائه خدمات بانكي
در يک طبقه بندی کلی می توان فعاليت های بانکداری را بر حسب اينکه بانکها چه خدماتی را به مشتريان اعم از مشتريان حقيقی و حقوقی در سطح کسب و کارهای کوچک ، بزرگ و جهانی ارائه می دهند به صورت زير دسته بندی کرد.
1- بانکداری جهانی
2-بانکداری سرمايه گذاری: خدمات مختص به بازار سرمايه را ارائه می دهد.،3- بانکداری تجاری يا بازرگانی شامل بانکداری برای کسب و کارهای کوچک تجاری، بانکداری انفرادی )شخصی( و بانکداری برای شرکت های بزرگ است. اين بانکداری اکثر معاملات خود با شرکت ها و کسب و کارهای بزرگ انجام می دهد و عمليات بانک بر روی سپرده پذيری و اعطای وامهامتمرکز است.
4-بانکداری خرد: خدمات مالی مستقيم در اين بانکداری به مصرف کنندگان ارائه می شود وموسسات بانکی عمليات بانکی خود را به جای شرکت ها يا ساير بانکها، مستقيما با خود مصرف کنندگان می دهند. خدماتی که در بانکداری خرد ارائه می شود شامل عمليات پس انداز و حساب جاری، حساب های رهنی، وام های شخصی، کارت های بدهی و کارت اعتباری و نظاير آن است.
5- بانکداری اختصاصی: خدمات مربوط به افراد ثروتمند را بر عهده دارد که می تواند شامل مديريت ثروت، راه اندازی کسب و کار،مشاوره سرمايه گذاری و مديريت پورتفوی دارايی ها باشد. امروزه بسياری از بانک ها هر دو کار را انجام می دهند يعنی هم بانک تجاری هستند و هم خدمات مالی،خرد ارائه می دهند.( رشيدی، بازاريابی خدمات بانکی، چاپ چهارم،( 1390

مشتری یا ارباب رجوع
منظور از مشتری یا ارباب رجوع در بانکها یا بطور کلی موسسات اعتباری هر شخص حقيقي يا حقوقي است که در موسسه اعتباري داراي حساب بوده و يا به نفع او يا به نمايندگي از سوي او، حساب بانکي به نام وي افتتاح شود؛
از سوی دیگر هر شخص حقيقي يا حقوقي که طرف مقابل موسسه اعتباري ( و يا ذينفع يا ذينفعان ) در رابطه با ديگر خدمات بانکي و اعتباري بوده بنحویکه از ناحيه وي ممکن است ريسک هاي مختلف به ويژه ريسک هاي شهرت و عملياتي متوجه موسسه اعتباري شود مشتری یا ارباب رجوع تلقی میشود.
در موسسات اعتباری مشتري به دو نوع مشتري گذري و دايمي به شرح زير تقسيم مي شود:
1-مشتري گذري: مشتري است که به منظور دريافت خدمات غيرپايه به موسسه اعتباري مراجعه کرده و ارائه خدمت به وي مستلزم تشکيل پرونده نمي باشد. ارتباط مشتري گذري با موسسه اعتباري فاقد ويژگي ” استمرار“ است. متقاضيان وصول وجه چک، حواله وجه و پرداخت قبوض از جمله مصاديق مشتريان گذري مي باشند.
2-مشتري دايمي: مشتري است که ارتباط وي با موسسه اعتباري، واجد ويژگي مهم استمرار است و به دليل نوع و ماهيت خدمات موردنياز، تشکيل پرونده جهت درج اطلاعات هويتي و ديگر اطلاعات مورد نياز براي وي ضرورت دارد.
برای استفاده این مشتریان که سرمایه های اصلی موسسات مالی وبانکها هستند سیستمهای اطلاعاتی ونرم افزارها وسخت افزار های مختلف طراحی می شود تا باسرمایه گذاری در این بخشها که با علوم جدید پیش می رود بتواند هم نیازهای مالی وخدماتی مشتریان را مرتفع کند وهم به هدف خود که کسب سود اوری است دست یابد.این مهم احتیا ج یک بستر مناسب ووسیع دارد تا بتواند این امور مهم را پیش ببرد که که این امر توسط تارت الکترونیک وبانکداری الکترونیک وبانکداری اینترنتی حاصل می شود.


فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
بانکداری اینترنتی
تعریف بانک:
خدمات بانکی
انواع خدمات بانکی
2-2-4)ساختارارائه خدمات بانكي
2-3)اینترنت :
2-4) تجارت الکترونیک
2-4-1)تعریف تجارت الکترونیک
2-4-2)- مدلهاي تجارت الكترونيك
2-5)بانکداری الکترونیک
2-5-1)تعاریف بانکداری الکترونیک
2-5-2)خدمات بانکداری الکترونیک
2-5-3)مزایای بانکداری الکترونیک
خلاصه مزایا بانکداری االکترونیک
2-5-4)کانال‌های بانکداری الکترونیک
2-6)موانع محیطی والگوی مناسب تجارت الکترونیک در ایران
2-7)بانکداری اینترنتی:
2-7-1)تاریخچه بانکداری اینترنتی:
2-7-2)تعریف بانکداری اینترنتی:
1-بانکداری اینترنتی
2-بانکداری مبتنی برتلفن همراه وفناوری‌های مرتبط با آن
3-بانکداری تلفنی
5-بانکداری مبتنی بر دستگاه‌های خودپرداز
6-بانکداری مبتنی بر پایانه‌های فروش
2-7-3)کاربری بانکداری اینترنتی:
2-7-4)سرویس‌های بانکداری اینترنتی
2-8-5)بررسي مقايسه اي وضعيت بانکداري اينترنتي در بانکهاي ايراني
بانکداري اينترنتي در بانک کشاورزي
بانکداري اينترنتي در بانک پاسارگاد
بانکداري اينترنتي در بانک سامان
بانکداري اينترنتي در بانک اقتصاد نوين
بانکداري اينترنتي در بانک صادرات
بانکداري اينترنتي در بانک تجارت
بانکداري اينترنتي در بانک ملي
بانکداري اينترنتي و بانک پارسيان
2-8-6)كارت امتيازي متوازن در بانک ملت
2-9) استفاده از خدمات بانکی
2-9-1)اهمیت کیفیت خدمات
2-9-2) ابعاد پنج گانه کیفیت خدمات در مدل سروکوال
1-5-1خلاصه نتایج تحقیق مدل :
فهرست منابع
منابع فارسی
منابع غیر فارسی
دسته بندی: علوم انسانی » حسابداری

تعداد مشاهده: 8451 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: DOCX

تعداد صفحات: 69

حجم فایل:172 کیلوبایت

 قیمت: 29,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: